روزنامه نگار

علوم ارتباطات اجتماعی-گرایش روزنامه نگاری

روزنامه نگار

علوم ارتباطات اجتماعی-گرایش روزنامه نگاری

روزنامه نگار

وبلاگی در جهت ارائه اخبار مشهد، جروات و دروس رشته روزنامه نگاری و معرفی ارکان این رشته

مصاحبه با مدیر شبکه اجتماعی "آیتگ"

چهارشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۱۱ ب.ظ


مدیر شبکه اجتماعی آیتگ

آیتگ جدید در چند زبان آماده سرویس دهی به خاورمیانه

 

احمد خلیق،مدیر شبکه اجتماعی آیتگ در مراسم رونمایی از نسخه جدید این شبکه که روز چهارشبنه15مرداد ماه 93 در مجموه فرهنگسرای رسانه برگذار شد،دبه خبرگذاری SNN گفت:در نسخه جدید آیتگ قرار است علاوه بر زبان فارسی از چند زبان انگلیسی،عربی،آذری،کردی کمک گرفته شود و این شبکه را برای سرویس دهی به خاورمیانه آماده کنیم.

مدیر شبکه اجتماعی آیتگ در رابطه با مهمترین عامل استفاده از شهروندان از شبکه های مجازی گفت:ساختار ارتباطی جامعه به گونه ای شده که تقریبا بخش زیادی از افراد جامعه از دنیای مجازی استفاده میکنند که به دلایل متعددی مانند هزینه پایین استفاده از آنها و سهولت استفاده آنهاست.وی افزود،شبکه های اجتمعای در کشورهایی که مردم آنها تفریحات کمتری دارند، بیشتر استفاده میشود.

احمد خلیق درباره کیفیت شبکه های اجتماعی داخل نسبت به رقیب خارجی افزود:شبکه های غربی به لحاظ کیفیت و تکنولوژِی پیشرفته تر از شبکه های داخلی است و علت آن به این خاطر است که آنها زوتر زمانی زودتری را برای فعالیت داشته اند که این باعث میشود تا سابقه بیشتری داشته باشند.وی همچنین افزود که شبکه های خارجی به لحاظ علمی مدیریت پیشرفته تری دارند که یک قدرت علمی از آنها حمایت میکند.

وی در رابطه با عضویت شخصیت های فرهنگی و سیاسی کشوری در آیتگ بیان داشت:در نسخه قدیم آیتگ صرفا خدماتدهی برای کاربران و شهروندان عادی بوده و ما در نسخه جدید امکان ایجاد صفحه رسمی را فراهم کرده ایم و آیتگ بعد از رونمایی از شخصیت های کشوری دعوت خواهد کرد تا در این شبکه صفحه رسمی خودشان را راه اندازی کنند.

مدیر شبکه اجتماعی آیتگ در رابطه با انتظارات خود از مسئولین  رسانه ها در جهت شبکه های اجتماعی داخلی چنین گفت:مسئولین باید از خواب بیدار شوند.امروزه ما در همه سیستم های خانگی و موبایلی شبکه های اجتماعی غربی را داریم.شبکه های اجتماعی ایران به دلیل اینکه کاربر محور هستند و کاربران محتوا را تولید میکنند،نمیتوانند مجوز بگیرند.

احمد خلیق در پایان درباره خدمات ارائه دهنده شبکه آیتگ افزود:سرویس های آیتگ،سرویس های رایج اجتماعی است و تفاوت عمده ای که با سایر شبکه های اجتماعی داخلی دارد این است که نسخه جدیدی که امروز رونمایی میشود نسخه فارسی است و علاوه بر آن به زبان های انگلیسی،عربی،آذری و کردی کمک گرفته میشود تا بتوانیم این شبکه را برای سرویس دهی به خاورمیانه آماده کنیم.

  • Ƶ૯Ʊʂ ૯RɿƝσ૯C

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی